I have a dream

Jag har en dröm.
Satt och tittade på mitt i naturen (ofc), och satt som vanligt och tänkte. Men just då tänkte jag på framtiden. Och kom på att livet är väldigt kort, alldeles för kort för att slösa bort. Alldeles för kort för att lägga energi på folk, problem och bekymer. Alldeles för kort för väntan, så man måste ha mål, drömmar och framtidsvisioner.
Jag har en dröm. Jag  har ett livsmål. Jag har en framtidsvision.
Kan börja med min dröm. 
Någon gång, när det nu än sker, vill jag åka upp till norrlands skogar, under vintern. Där ska jag bo några dagar. Jag vill åka ut med hundspann, med några vänner (och folk därifrån, folk som faktiskt äger hundspann. Får väl bli guider osv...) in i skogarna. Där vill jag sova under stjärnorna, titta på alla miljontals lampor som tänds. Ingenting jag någonsin kommer att få se i tråkiga gamla götet. En stor stjärnhimmel, och bara sitta där i skogen, höra vinden, stillheten och snön under mina fötter och låta tankarna vandra iväg, långt bort till andra galaxer.
Men, i denna lilla resa upp till de djupa skogarna, har jag ett mål. Att få se, med egna ögon, livs levande vilda vargar. Höra dom yla, se dom interagera med deras flockmedlemar, bara få uppleva närvaron av ett av, enligt mig, världens vackraste djur.
Jag har även en "livssituationsdröm". Typ Såhär-vill-Frida-leva-när-hon-pluggat-klart-som-sjukgymnast/hundfysioterapeut.
Jag, och förhoppningsvis min framtida man då, vill bo på en stor gård. På denna stora gård vill jag ha mitt alldeles egna rehab-center för djur. Jag ska ha lite djur, främst får, men även höns, vaktlar (en sorts fågel), kanske någon häst (inte själv då den ska ju ha sällskap). Självklart ska det finnas ett par gårdskatter och 2 hundar, som får vara mina vallhundar. Har dock inte kommit fram till ras, men blir väl Border Collie eller Working Kelpie. Har jag tid vill jag gärna ha en liten kennel, med ca 1-2 kullar per år av någonn ras, men vilken återstår att se beroende på vilken som passar mig bäst. 
På min gård ska jag ha en liten gårdsbutik där jag säljer ull, får och lammkött (hittar någon bra slaktare i närheten som slaktar humant och bra, kommer granska detta noga.), säkert lite roliga syltar osv. Ska även sälja bra hundfoder, lite träningsgrejer till hund, koppel, selar/halsband och sådant. Men mycket ben hundar kan käka, typ nacke osv från fåren. Man måste ju ta reda på allt. 
Väldigt outvecklad plan än så länge, men fasen vad överlycklig jag blir om den går att fullborda. Ska gärna bo i Skåne också, Skåne är ett så jäkla fint landskap. Eller Gotland.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På min blogg kommer jag skriva lite om vad som händer i mitt liv, kommer att lägga upp massor av bilder på allt mellan himmel och jord! Have fun :)

RSS 2.0