Min Måndag

Nu ska jag beskriva min dag (igår med andra ord), in i det minsta detalj. Varning: det kommer inte bli spännande, men ska försöka göra det lite roligt ^^

Dagen började med att jag vaknade klockan 06.00, och var väldigt trött. Det var knappt jag orkade mig ur sängen, men det orkar jag aldrig haha.

Efter det masade jag mig in i duschen varpå jag vaknade där. I duschen stod jag i ca 15 minuter, och ville inte gå ur den varma, härliga duschen för att möta den kalla verkligheten som kom som ett slag när jag öppnade duschdörren.

Jag gjorde iordning mig (sminkade mig, blåste håret m.m) på en kvart, vilket faktiskt var uppmuntrande denna dag, och sen gick jag upp för att sedan komma på att jag hade gympa idag. Så jag gick ner för att hämta kläder och påse, men upptäckte att jag tappat bort påsen. Såå jag gick runt två varv i hela huset och letade, utan framgång. Tillslut blev jag så desperat att jag tog en ica-plastpåse.

Sedan var det dags att gå, men när jag kommit typ 10 meter kom jag på att jag skulle ha musik, så jag pluggade in lurarna och fick världens hjärtattack när nrj spelades på högsta volym -.- Jag blev så rädd att jag tappade ena vanten, vilket jag upptäckte när jag gått 50 meter. Så det var bara att gå och hämta den igen.

När jag kom ut ur mitt område var det 12 minuter tills mitt tåg gick. Meeeen jag är en tajmad person, så kom till busskuren precis när bussen kom ^^

Jag kom fram till stationen 5 minuter innan tåget skulle gått, men tåget var dock 2 minuter sent så jag hann ändå. Ida smsade som vanligt vilken vagn hon satt i (hon går på i Floda, jag i lerum) och när tåget kom fick jag en känsla av att jag klev på ett rymdskepp.. 

Iaf, så gick jag ju på fel vagn, så fick byta vagn för att komma till Ida. Jag hittade henne tillslut, och vi satte oss mitt emot varandra, och jag hade en man brevid mig och Ida hade en tant. Där satt vi och småpratade om allt mellan himmel och jord, och helt plötsligt hörde vi mannen brevid mig snarka till jättehögt haha! Vi blev så rädda, och jag kunde inte hålla mig för skratt! Men sen kom det roliga.. Mannen fortastte snarka, när han helt plötsligt ramlade ner i tantens knä xdn åå det var så roligt! iaf för mig hehe..

Sedan klev vi av tåget, och åkte spårvagn till skolan. Där var första lektionen Naturbruk, och vi skulle göra ett grupparbete om antingen lexby lantgård eller stora katrinelunds landeri (våra skolbyggnader), och vi valde landeriet. I min grupp är jag, sofie och francis, och vi hade.. tja... roligt ^^ Inte för att vi kom så långt men..

Efter naturbruket hade vi rast i typ 20 minuter, bytte om och sen hade vi idrott. Vi spelade badminton, vilket som vanligt var hur kul som helst! Vi skrattade åt allt och alla, och just då är man riktigt lycklig.

Sedan gick vi för att äta lunch, minns inte riktigt om det var gott eller äckligt, och sen fick vi bråttom till svenskan!

Nu skulle vi redovisa.. Någonting som alltid har vart svårt för mig :s När våran lärare ropade upp att det var våran tur, fick jag smått panik där jag satt. Jag kunde knappt ställa mig upp, men gjorde det ändå för jag kunde ju inte sitta kvar där? Jag plockade upp datorn, och samtidigt som Malin och Johanna gick vi långsamt mot den främre delen av klassrummet, hela jag darrade och det kändes som om hela världen snurrade. Typ som det gör när man är kär haha.. Fast 1000 gånger värre. Det var hemskt, men tillslut kom vi fram till katedern, kopplade in datorn (vi hade power point) och vi skulle börja. Jag var först ut, dock visste jag inte hur jag skulle börja så det blev lite konstigt innan jag kom igång. När jag väl stod där och pratade kändes det ganska okej (då menar jag att jag var så nervös att jag knappt visste var jag var, därav gjorde det lite lättare, för nu kommer jag inte ihåg ett ord jag sa i redovisningen förrrutom en grej som hände som jag kommer till), tills jag upptäckte att i texten jag skrivit hade jag glömt att beskriva vad verket faktiskt handlade om.. Inombords fick jag totalpanik, men reagerade instinktivt på att bara börja pladdra på om vad det handlade om. Jag tror att det gick bra, men säker kan man aldrig vara.

Iaf, vi slutade en kvart tidigare för att hinna till MyDog mötet. När vi kom dit blev vi avbockade och dom frågade hur många dagar vi skulle vara där, och självklart sa jag att jag skulle vara där alla dagar. Sen tog vi av oss skorna och gick upp för trappan och in till klassrummet där mötet skulle hållas. Sen satte vi oss ner, och hade 5 minuter till godo som vi spenderade till att utforska dom nya uppdateringarna på kik haha..

Visste ni förresten att man kan rita på kik! Det är jättekul, har hållt på med det hela morgonen och skrivit till olika personer med pennan hehe..

Sedan var mötet igång, och alla tystnade. Först pratade dom som var från blå stjärnan lite om vad vi skulle kolla efter på vaccinationsintyget (och för utländska hundar; hundpasset), och sedan pratade våran hundlärare Åsa om vilka uppgifter vi skulle ha. Vissa skulle stå i vår monter, vissa skulle vara hissvakter, vissa (nästan alla) ska sitta i vaccinationskontrollen. Det är nästan den viktigaste uppgiften (enligt mig), för om en hund inte har vac.intyg kan den inte komma in på utställningen. Men det ska bli kul och se hur allt går till sen, längtar verkligen!

När vi slutade mötet var det dags att dra sig hemmåt, vilket var väldigt skönt då jag kom hem och bara jossan var hemma. Så jag gick ner, satte mig i sängen med datan och pluggade+skypade med taco!

Det var min dag det, in i det minsta detalj. Jag skulle se hur mycket jag kunde skriva om en hel dag, och detta var nääästan max. Kan skriva mycket mer om jag vill, men då skulle alla slutat läsa den ^^ ha det!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På min blogg kommer jag skriva lite om vad som händer i mitt liv, kommer att lägga upp massor av bilder på allt mellan himmel och jord! Have fun :)

RSS 2.0