Praktik nu då

Idag var min första praktikdag på Alingsås djurklinik, och det var väldigt kul. Fick göra massa saker, dock har vi tystnadsplikt och får inte säga ngt. Kan ju säga att mina föräldrar blev lite besvikna, dom var ju väldigt nyfikna..
Men har haft det roligt och imorn ska jag jobba från 8 till 4... Skulle jobbat till 5 men sista bussen gick 16:21 (y)
Nu har agilitykursen fått ett datum, och vi börjar den 13:onde Oktober! (På min pappas födelsedag haha) Ska bli jättekul, är astaggad :3
Har eventuellt hittat nytt hem till skolans två marsvin Sofia och Sötnos, men vi får se hur det blir med det...
Var på Scalarens i Alingsås idag med, och kollade ett ensamt stackars marsvin som visade sig vara dräktig. Dock ingen anledning till att låta en väldigt mycket för ung marsvinshona gå ensam, då dom till och med kan föda i flock. Men men, jag fick hålla en svart hona och hennes son, och blev lite irriterad på personalen. Dom sa att rasen hette Coronet, och att det fanns två versioner av rasen. Långhår och korthår. Det stämmer inte någonstans. Coronet har en virvel i pannan ja, men finns endast i långhår. Den "rasen" som honan var hette english crested pet (english crested är släthår med virvel på pannan, pet betyder blandras då alla marsvinen där kommer ifrån grossist där dom blandar hej villt) och hennes son var crested (vet inte om det var amerikansk eller engelsk) pet, semilånghår. Inget Coronet någon stans! Men jag var vettig nog att hålla tyst, kände inte att det var rätt tillfälle att starta en disskussion... (Honan var denna rasen: http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=91&Itemid=136 och helt svart, detta är Coronet: http://www.svenskamarsvinsforeningen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=101&Itemid=143)
Aja, ska upp tidigt imorn så ska sova nu, ha det!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På min blogg kommer jag skriva lite om vad som händer i mitt liv, kommer att lägga upp massor av bilder på allt mellan himmel och jord! Have fun :)

RSS 2.0