Kakaduaciklider, välkommna hem!

Nu har jag äntligen fått mina kakaduaciklider! Jag har sökt runt, åkt runt och letat, men tillslut blev det att jag köpte de från djurmagazinet ändå. Blev en hane och två honor, och hoppas att de gillar varandra och börjar leka. Har ändå gjort iordning hela karet för dom, och fått köpa nya lysrör, glimtändare och drossel (lysrörsreaktor) för deras skull (det hände en liten... olycka när vi "renoverade" akvariet...). Så hoppas att de ska trivas!
 
Bild på karet som det var innan vi gjorde om det. (dålig bild, jag vet)
 
Bild på karet så som det ser ut nu!
 
Kakaduahanen, precis när han kom i karet :)
 
Och en av honorna, vid ungefär samma tidpunkt. 
 
Blir lite bättre bilder på dom framöver, men ville inte stressa upp dom ännu mer med en stor kamerablixt...
 
Just det! För lite mer än ett år sedan startade jag en tråd på ett forum som ledde till en facebook-grupp, där vi annordnar lite hundpromenader då och då! Jag gick ur den efter ett tag (pga lite olika, personliga saker) men bestämde mig för att gå med där igen och tänker dra igång en promenad så snart som möjligt. Så de som vill är välkommna att hänga på! Den heter Hundpromenader i Göteborg, är inte jag som är admin då jag är så oteknisk... Men vill ni följa med på promenader med andra hundmänniskor, så är ni välkommna att gå med i gruppen :) Som sagt, den heter Hundpromenader i Göteborg
 
Ha det bra så länge!
 
Ännu en bild från i helgen.
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På min blogg kommer jag skriva lite om vad som händer i mitt liv, kommer att lägga upp massor av bilder på allt mellan himmel och jord! Have fun :)

RSS 2.0