Snart frisk! :D

Eller ja, jag är i alla fall på bättringsvägen! När jag vaknade idag så märkte jag hur förkyldingen börjar släppa, jag hade nämligen ingen halsbränna när jag vaknade! Känner mig också mycket piggare nu (kan dock vara för att jag sov lite längre än vanligt...), och känns som det går mot rätt väg :) 
Igår var jag med Mimmi hos eragons, för att kolla upp hennes mystiska halvkala fläckar. Som tur var, trodde hon att det var ett väldigt, väldigt tidigt stadie av sellnic (Sellnic= en parasitsjukdom som bara marsvin kan ha, även kallat marsvinsskabb. Obehandlat har dödlig utgång, men är oerhört lätt att behandla). Varför är det bra? Jo, för att det är så himla lätt att behandla jämfört med vad vi annars misstänkte, cystor. Där krävs operation, då de avlägsnar livmodern. Och en så stor operation på ett medelålders marsvin som har varit med om en del i livet? Nix, vill jag inte riskera. Så hoppas på att dropparna de fick i nacken hjälper!
När jag kom hem, tog jag ut Bernhard på en sväng men orkade inte gå mer än runt kvarteret. Sedan gick jag in och klippte klor på båda marsvinen och Bernhard, gick på max 20 min totalt. Bernhard, som skrek och stresskräktes vid kloklippning förra året, och vi fick vara 3 stycken för att klara av det. Nu går det på max 10 minuter, och jag gör det själv. Har sagt det förrut och säger det igen- är så stolt över honom!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På min blogg kommer jag skriva lite om vad som händer i mitt liv, kommer att lägga upp massor av bilder på allt mellan himmel och jord! Have fun :)

RSS 2.0