Känner mig gammal

Var på genrepet på melodifestivalen igår, och jag känner mig väldigt gammal. Varför? Jo jag är äldre än en av dom tävlande. En månad iof, men ändå! Jag blir 18 i Augusti, han i Oktober... Nu börjar det verkligen kännas som om jag åldras. Eller tja, u name it. Det är ju egentligen positivt, då jag blir myndig. Men aja, det är ett tag kvar. 194 dagar om man ska vara exakt.
Var på universeum igår med syrran och tog med kameran, och är lika facinerande att gå dit varje gång. Men denna gången upptäckte jag någonting (tack vare min lärare som lärt mig detta) som gjorde riktigt ont i hjärtat. I börjar, som även kallas vattnets väg, är det en liten fågel (en dopping av något slag) som simmar i en basäng där. Förmodligen inte mer än 5 kvm simyta, och stackarn var vid glasrutan och bumbade in i den om och om igen, fram och tillbaka hela tiden. Även när den sov höll den på så, alltså ett stereotypt beteende. Det gjorde så ont att se, och vetskapen om att fågeln var vingklippt och förmodligen infångad från det vilda gjorde det bara ännu värre.
Så jag började kolla efter fler djur med stereotypa beteende, och upptäckte snabbt att rockorna även höll på med detta. De simmade runt runt, nonstop, i ganska hög fart dessutom. Och som med fågeln så slutade dom inte. Det är så hemskt att se, usch... 
Nu ska jag ta och duscha, och sedan ta bussen till gråbo för att träffa Sandra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På min blogg kommer jag skriva lite om vad som händer i mitt liv, kommer att lägga upp massor av bilder på allt mellan himmel och jord! Have fun :)

RSS 2.0