Bestämt mig för att börja blogga igen.

Hur många gånger har jag inte sagt och skrivit den meningen? Har tappat räkningen.
Men, jag har bestämt mig för att börja blogga igen. Mest för att inte bomba facebook med inlägg på loggen, men också för att det faktiskt är väldigt kul att skriva. Kommer dock bli massa inlägg på facebook ändå, då bloggen är kopplad dit.
Idag var det först jobb (faktiskt oerhört skönt att vara där så tidigt), och sedan akvarieaktion i mönlycke! Riktigt kul, var där från kl 11:30 till 17:00... Och ville inte gå därifrån. Sandra fick dra med mig ut. Men fick ändå med mig förvånansvärt mycket (jämfört med förra aktionen, då jag fick med mig en påse skräpguppys därifrån... Dessa guppys). Självklart fick jag med mig de enda Crystal Red räkorna som fanns där, men även ca 10-15 räkblad, två olika sorters växter, tre små rötter jag tänkte ha i taiwan bee karet, en superduperbillig doppvärmare som egentligen är på tok för stor för mina kar. Juste, after eight och nötcréme också, men inte från aktionen...
Nu ikväll insåg jag att det är något seriöst fel på mig. Skulle egentligen varit med Adrian och några av hans kompisar, men mådde för dåligt och hann inte från aktionen. Så jag stannade hemma och skötte om mina akvarium istället, och nu håller jag på att städa, lyssna på jullåtar, och framförallt diskutera räkor på facebook. Och så slog det mig- jag har nog minst lika kul som om jag skulle varit "ute"! Ibland känns det till och med roligare och mer lockande att sitta med akvariumen än att gå ut och röja... Som sagt. Någonting är seriöst fel på mig.
 
Orsaken till att jag är räk-skadad.
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

På min blogg kommer jag skriva lite om vad som händer i mitt liv, kommer att lägga upp massor av bilder på allt mellan himmel och jord! Have fun :)

RSS 2.0